Zdrowa dieta – nie dieta, ale styl życia!

Zdrowa dieta

Co to jest zdrowe odchudzanie?

Każdy kto próbuje schudnąć, chce osiągnąć zauważalne efekty jak najszybciej tylko się da. Jednak wiele badań i przypadków pokazuje, że to zgubne nastawienie, ponieważ wszelkie diety nastawione na szybkie chudnięcie skutkują krótkotrwałymi efektami. O wiele lepszym rozwiązaniem jest stopniowe i stałe gubienie wagi, czyli przemyślane, zaplanowane chudnięcie. Dzięki tej metodzie nie dość, że nowa waga utrzymuje się dłużej, to dodatkowo odchudzamy się w sporo zdrowszy sposób. Wszystko dlatego, że zdrowe odchudzanie polega na zmianie trybu życia. Przede wszystkim należy postawić na odpowiednie odżywianie (biorąc pod uwagę ilość spożywanych i spalanych kalorii) i regularne ćwiczenia.

Oczywiste jest, że aby schudnąć trzeba spalić więcej kalorii niż dostarczać naszemu organizmowi. Nie należy jednak przesadzać w żadną stronę, ponieważ nie możemy spożywać także zbyt mało kalorii, jako że może to doprowadzić do problemów zdrowotnych. Aby stracić od 0.5 do 1 kilograma w tydzień trzeba zmniejszyć spożycie o 500 – 1000 kalorii dziennie. Jednak musimy pamiętać, że każdy przypadek jest inny, dlatego najlepszym pomysłem jest skonsultowanie się ze specjalistą, który doradzi nam najlepszy sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów.

Oprócz skupienia się na diecie i kaloriach, niezbędne są również codzienne, przemyślane ćwiczenia. Tutaj także dobrym pomysłem jest rozmowa z trenerem, który zaproponuje nam odpowiedni zestaw ćwiczeń. Zawsze też istnieje Internet, w którym odnajdziemy mnóstwo różnych pomysłów na treningi. Pamiętajmy jednak zawsze, żeby brać pod uwagę nasze preferencje co do sposobu trenowania. Polecana ilość czasu spędzona codziennie na ćwiczeniach to od 60 do 90 minut, w trakcie których intensywność ćwiczeń powinna być umiarkowana. Nie chodzi tutaj tylko o ilość, ale także, a może wręcz głownie o jakość. Proces zdrowego odchudzania na pewno nie jest łatwy, ponieważ wymaga pełnego zaangażowania. Motywujący jest fakt utraty wagi, lepszego samopoczucia, nabrania większej pewności siebie czy też prowadzenia zdrowszego trybu życia.

Nawet niewielka utrata kilogramów może oznaczać duże korzyści

Nawet jeżeli uda ci się zgubić jedynie kilka kilogramów to już jest jakiś sukces, ponieważ utrata jedynie 5 czy 10 procent masy naszego ciała może przynieść nam korzyści zdrowotne, takie jak poprawa ciśnienia czy cholesterolu we krwi.

Nawet niewielkie zmiany naszej wagi wpływają w jakiś sposób na nasze ciało i nasze zdrowie. Załóżmy, że ktoś waży 200 kilogramów i zmniejszył swoją wagę o 5 procent, czyli obecnie waży 190 kilogramów. Podczas gdy ciężar ten może być jeszcze kwalifikowany jako „nadwaga” lub „otyłość” to niewielkie zmniejszenie masy ciała może zmniejszyć czynniki ryzyka przewlekłych chorób związanych z otyłością.

Mając na uwadze właśnie nasze zdrowie możemy cieszyć się z najmniejszej zmiany na ekranie domowej wagi. Nie dość, że zyskujemy korzyści zdrowotne, to również uświadamiamy sobie namacalnie, że jesteśmy w stanie schudnąć, co motywuje nas do dalszej walki z nadwagą. Dzięki zdrowemu odchudzaniu nauczymy się również prowadzić zdrowszy i aktywniejszy tryb życia. Nie tylko będziemy tracić zbędne kilogramy, ale również będziemy bardziej świadomie wybierać produkty, które jemy my oraz nasi najbliżsi. Co więcej, codzienne ćwiczenia spowodują wzmocnienie mięśni i większą aktywność w każdej dziedzinie. Dzięki utarty wagi poczujemy się lepiej ze swojej ciałem, bardziej je poznamy oraz zaakceptujemy. Wedle badań wynikiem chudnięcia jest lepszy nastrój, wzrost poziomu energii, większa chęć aktywności fizycznej czy wzrost poczucia własnej wartości.

Jeżeli chcesz schudnąć, uwierz że to możliwe! Możesz samodzielnie tego dokonać i rozkoszować się zmianami nie tylko w twoim wyglądzie ale również w codziennym życiu. Zdecyduj się na odchudzanie z głową! Zdecyduj się na zdrowe odchudzanie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *