Woda – przyjaciel odchudzającego

Woda zdrowia Ci doda

Woda stanowi 60 procent masy ciała człowieka i jest niezbędna do życia. Jest możliwe, aby żyć bez jedzenia przez tydzień, ale nie można tego samego powiedzieć o wodzie: wytrzymamy bez wody nie więcej niż dwa/trzy dni, w zależności od warunków pogodowych. Wiele diet podkreśla znaczenie picia wystarczającej ilości wody w celu ułatwienia utraty wagi, a niektóre z nich twierdzą, że woda pitna będzie topić tłuszcz. Mimo że ostatnie założenie to mit, to jednak woda na pewno może pomóc w osiągnięciu celów odchudzania.

Pragnienie i głód?

Woda stanowi jeden z najważniejszych składników pokarmowych i wykonuje wiele ról. Oprócz przenoszenia składników odżywczych i odpadów w całym organizmie, regulacji temperatury ciała i zapobieganiu zaparciom, woda może również regulować metabolizm i kontrolować apetyt. Jednak mechanizmy pragnienia są słabe i często mogą być mylone z głodem. Pijąc wodę, gdy poczujesz głód może rzeczywiście sprawić, że stracimy odczucie głodu. Napij się wody przed zjedzeniem przekąsek czy posiłku, a prawdopodobnie nie będzie ci już potrzebne tak dużo jedzenia, aby być pełnym, jak przewidywałeś.

Pij wodę!

Jeśli jesteś naprawdę głodny, woda pitna nie zastąpi ci jedzenia. Aby schudnąć , dodaj wody do żywności i wybierz niskoenergetyczną żywność lub pokarm, który naturalnie zawiera dużo wody. Barbara Rolls wyjaśnia, że ludzie mają tendencję do jedzenia tej samej ilości żywności pod względem masy, a nie kalorii. Woda nie zawiera kalorii , ale zwiększa wagę żywności. Ponadto, woda w żywności nie zachowuje się tak samo, jak woda, którą pijemy, pozostaje ona w żołądku dłużej i sprawia, że ​​czujesz się pełny. Pij wodę na początku posiłku nawet wtedy gdy serwujesz zupę jarzynową, a łatwiej będzie ci trzymać się planu diety.

Woda i wzdęcia

Wzdęcia są częstym problemem dla wielu dietetyków. Unikanie picia zbyt dużej ilości wody z obawy przed pogorszeniem sytuacji jest jednym z najgorszych pomysłów w tego typu sytuacjach. Musisz zrobić dokładnie odwrotnie: pić więcej wody! Pomoże to wyeliminować nadmiar sodu z organizmu i zmniejsza wzdęcia. Powinieneś mieć oko na spożycie sodu, ponieważ  przyczynia się on do zatrzymywania wody .

Nie pij kalorii

Wypite przez nas kalorie nie przyczyniają się do sytości i są jedynie tak zwanymi pustymi kaloriami – jedynym wyjątkiem jest niskotłuszczowe mleko. Sody zawiera około 150 kalorii, a Mocha z białą czekoladą i z bitą śmietaną 470 kalorii , butelka soku – 230 kalorii. Ilość kalorii w naszym organizmie szybko się zwiększa, więc trzymaj wodę pod ręką, aby zapobiec niepotrzebnym kaloriom wkradanie się.

Podsumowanie

Wedle najnowszych zaleceń medycyny mężczyźni powinni dążyć do 3 litrów lub około 13 kubków płynów dziennie, a kobiety powinny dążyć do 2,2 litrów, czyli około 9 kubków codziennie. Powinniśmy pić więcej w upalne dni i w trakcie wykonywania ćwiczeń. Pamiętajmy, że woda jest bardzo pomocna w starciu z niezbędnymi kilogramami. Co więcej, spożywanie dużych ilości wody jest traktowane jako bardzo zdrowe i polecane przez lekarzy zachowanie. Pij wodę, będziesz chudy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *