Mity wokół diety

W dzisiejszych czasach temat diety jest bardzo popularny, otacza nas wręcz z każdej strony. Wciąż spotykamy kogoś kto jest na diecie, był lub na nią się wybiera. W każdym czasopiśmie jest poświecony dział na dietetyczne nowinki. Także na rynku wydawniczym jest mnóstwo publikacji poświęconych traceniu kilogramów. Można by, więc pomyśleć, że wiemy już wszystko, co powinniśmy na temat utraty wagi. Niestety, nie jest to prawdą – mitów na temat odchudzania jest pełno w czasopismach, książkach odchudzających i stronach internetowych. Są one wplecione w mądrości społeczeństwa. Jednym z najlepszych sposobów, które można uzyskać na drodze do prawdziwej, trwałej utraty wagi jest określenie i zrozumienie mitów.

Omijanie posiłków

Większość ludzi, których zapytamy odpowie nam, że kluczem do utraty wagi na dobre – jest zrezygnowanie z jak największej ilości posiłków. Jeść mniej posiłków jest dobrze, prawda? Źle! National Institutes of Health-Control Network Informacyjnego informuje, że pomijanie posiłków – zwłaszcza śniadania – i spożywanie mniejszej liczby posiłków w ciągu dnia skutkuje coraz większemu przybieraniu na wadze. Ludzie, którzy jedzą małe posiłki cztery lub pięć razy dziennie, w tym śniadanie, nie tyją w takim tempie. Zapamiętajmy, iż najlepszą metodą jest zdecydowanie się na małe, ale częste posiłki. Pozwoli nam to dostarczać organizmowi potrzebne kalorie, jednak w sposób który nie będzie powodował niezdrowego tycia.

Woda pomoże Ci schudnąć

Pijąc dużo wody dziennie utrzymuje się odpowiednio nawodniony organizm. Jednak woda nie zastępuje składników odżywczych w żywności. Niestety zwiększa metabolizmu i wypłukuje tłuszczu. Jeśli próbujesz schudnąć poprzez picie dużych ilości wody, organizm nadal będzie potrzebował energii, którą otrzymuje z pożywienia i nie będzie w stanie wytrzymać długo funkcjonując w ten sposób.

Małe posiłki zwiększają metabolizm

Choć pomysł, żeby po prostu jeść serię małych posiłków w ciągu dnia zamiast dwóch lub trzech dużych posiłków i dzięki czemu spalać kalorie szybciej jest atrakcyjny, to jednak Real Simple donosi, że ​​to jak dostarczamy codzienne kalorie nie ma praktycznie żadnego wpływu na metabolizm. Kluczem do przyspieszenia metabolizmu nie jest jedzenie kilka razy dziennie, ale zwiększenie masy mięśniowej: pół kilograma mięśni spala siedem razy więcej kalorii w ciągu dnia, niż pół kilograma tkanki tłuszczowej.

Nigdy nie jeść po godzinie 20.00

Wiele osób, jest przekonanych, że kalorie spożyte późnym wieczorem w czasie snu przemieniają się w tłuszcz. Według dietetyków, jednak jest to błędne twierdzenie: w organizmie trawienie pokarmu i wykorzystanie kalorii pozostaje takie samo w każdej chwili dnia i nocy, i energia, która jest przechowywana w godzinach wieczornych jest po prostu używana następnego dnia. Nie ważne kiedy jemy, bardziej powinniśmy skupić sie na tym co jemy i w jakich ilościach. Warto także wziąć pod uwagę ile kalorii spalamy podczas aktywności fizycznej a ile dostarczamy codziennie organizmowi. Pomoże nam to skutecznie zaplanować nasz plan żywieniowy i treningowy.

Niektóre produkty spalają tłuszcz

Nie ma takich produktów, które nas odchudzają jedynie poprzez zjedzenie ich, a my nie musimy kompletnie nic robić. Przez lata, przeróżni guru diety zapewniali nas, że wszelkie posiłki z grejpfruta, selera, jajek trzeba je jeść jako pierwsze, aby stracić zbędne kilogramy. Podczas gdy wszystkie te produkty są pełne niezbędnych witamin i minerałów, to jednak żaden z nich nie może przyspieszyć naszego metabolizmu do tego stopnia, że można schudnąć.

Niektóre produkty powodują tycie

Podobnie jak spożywanie niektórych pokarmów nie będzie powodować magicznego znikania tłuszczu, to tak samo jedzeni tuczących żywności, takich jak orzechy, czerwone mięso lub produkty mleczne nie jest gwarancją, że będziemy przybierać na wadze. Orzechy, chude czerwone mięso i produkty mleczne stanowią wszystkie witaminy i minerały potrzebne naszemu organizm do odpowiedniego funkcjonowania. Spożywanie wyżej wymienionych produktów w odpowiednich ilościach jest jak najbardziej polecane w zdrowym trybie życia.

Jesteś głodny? Ćwicz

Wykonywanie ćwiczeń, kiedy jesteś głodny nie powoduje spalania tłuszczu, gdyż brakuje wystarczającej ilości węglowodanów, aby go się pozbyć. Spalanie mięśni zmniejsza nasz metabolizm i sprawia, że ​​utrata masy ciała jest mniej, a nie bardziej prawdopodobna.

Dieta wysokobiałkowa i niskowęglowodanowa

Zgodnie z National Institutes of Health, diety, które skupiają się na wysokiej ilości białka w żywności i zmniejszaniu spożycia ilości ziaren, owoców i warzyw skutkują niezrównoważonym odżywianiem, które może przynieść jedynie krótkookresowe efekty. Może się to również przyczynić do wielu problemów zdrowotnych, w tym wysokiego poziomu cholesterolu, chorób serca, kamicy nerkowej, dny moczanowej. Co więcej, diety o niskiej zawartości węglowodanów wcale nie pozwalają schudnąć szybciej. Na początku widoczne są efekty, jednak po sześciu miesiącach wracamy do naszej wagi, którą mieliśmy przed rozpoczęciem diety. Jest również prawdą, że spożywanie węglowodanów, w takich produktach jak makaron, ziemniaki lub chleb, powoduje przetworzenie węglowodanów w cukier, a następnie w tłuszcz, czyli dodatkowe kalorie, które powodują przyrost masy ciała, a nie węglowodanów, które powinny być istotnym elementem każdej zdrowej diety.

Modne diety

Wszelkie diety, które zakładają ekstremalne zmiany w naszych nawykach żywieniowych lub zalecają dostarczanie organizmowi mniejszych ilości kalorii dziennie niż jest to zalecane, są jedynie krótkoterminowe, ponieważ nie wytrzymamy długo żyć w takich warunkach. Mogą one nawet spowodować nam wiele szkód, to znaczy mogą mieć wpływ na nasze zdrowie lub samopoczucie (poprzez poczucie ciągłego zdenerwowania). Wszystko przez to, że waga, którą straciliśmy na początku powraca… Nie ma żadnych szybkich rozwiązań, jeśli chodzi o stałe i trwałe odchudzanie. Najlepszym sposobem, aby stracić na wadze i utrzymać ten stan rzeczy są zdrowe zmiany w naszym trybie życia, które można zachować na zawsze.

Bądź wegetarianinem i chudnij

Chociaż wegetarianie ogólnie mają tendencję do spożywania mniejszej ilości kalorii i mniej tłuszczu niż nie-wegetarianie, to nie jest prawdą, że ​​po prostu przejście na dietę wegetariańską spowoduje utratę wagi. Istnieje tak wiele sposobów, aby jeść wysokokaloryczne, o wysokiej zawartości tłuszczu produkty i przekraczające liczbę kalorii posiłki. Natomiast wegetarianom sporo łatwiej skupić się na tradycyjnych, mniej kalorycznych daniach. Jak w każdym aspekcie utraty wagi, powinniśmy skupić się na tym, co jemy i w jakich ilościach oraz włączyć do tego wszystkiego aktywność fizyczną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *