Jak zacząć ćwiczyć?

ćwiczenia

Każdy z nas dokładnie wie jak trudne są początki ćwiczeń. Podobno potrzeba trzech tygodni, aby złapać sportowego bakcyla, który nie opuści nas tak szybko. Do tego magicznego momentu trzeba jednak dać z siebie wszystko i niejednokrotnie jest to okupione wielkim cierpieniem wyrażającym się w zdaniu „nie chce mi się”. Aktywność fizyczna jest jedną z czynności, które nie mają żadnych wad. O tym nie trzeba przekonywać, ale może warto przypomnieć, że oprócz czynnika estetycznego, czyli pięknie wyrzeźbionego ciała sport wpływa na dobre samopoczucie i długowieczność. Jak więc się przemóc?
Znajdź coś, co lubisz

Na początek warto spróbować znaleźć coś co będzie nam sprawiało przyjemność. Mówi się, że każda aktywność coś daje i jest w tym dużo prawdy jeśli jednak oczekujemy efektów nie oszukujmy się, że 15 minut spaceru dziennie będzie miało piorunujący efekt. Prawdziwy wysiłek to zupełnie inna jakość.
Bieganie
Korzystając ze słonecznej pogody warto pomyśleć o bieganiu. Stało się to zresztą manią narodową i coraz częściej wieczorami widać ludzi w obuwiu sportowym. Bieganie nie ma wad jeśli nie ma przeciwwskazań zdrowotnych w rodzaju problemów z kręgosłupem czy nadmiernej otyłości. Ktoś kto nie miał kontaktu z joggingiem będzie miał utrudnioną sprawę na początku. Nie oszukujmy się, że przy pierwszej przebieżce przebiegniemy godzinę bez problemu. Trenerzy podkreślają, że jeśli uda się przebiec 3 minuty to już jest sukces. Bieganie to sport rozwojowy, najlepiej zastosować się do rad biegaczy i zacząć metodą małych kroczków. Minuta biegu na minutę marszu powtórzone siedem razy to w pierwszym tygodniu wyczyn. Stopniowo zwiększamy liczbę minut biegania. Po 3 miesiącach będziemy w stanie przebiec upragnioną godzinę. Taki trening jest przewidziany w częstotliwości 4x na tydzień.

Siłownia
Karnety na siłownie osiedlowe nie kosztują majątku. Łącząc trening siłowy z aerobowym (rowerek, bieżnia, orbitek) efekty zobaczymy naprawdę szybko. Pamiętajmy, żeby wybrać miejsce położone blisko domu. To zmniejszy prawdopodobieństwo, że skorzystamy z nieobecności. Satysfakcja po siłowym treningu jest nieoceniona. Warto wyznaczyć sobie dni w tygodniu, kiedy będziemy odwiedzać fitness club i starać się dotrzymywać założeń. Pamiętajmy jednak, by nie przesadzić z intensywnością ćwiczeń. A jeśli już zdarzy nam się przetrenować i przeciążyć jakiś mięsień, nieoceniona okaże się prywatna opieka zdrowotna i szybka wizyta u lekarza, który doradzi, jak ćwiczyć, by nie nabawić się poważnych kontuzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *