Jak się zmotywować do zdrowego jedzenia?


Wiele osób pragnie zdrowo się odżywiać, dlatego też starają się do tego zmotywować i wytrwać w tym stylu życia. Poprzez bardzo restrykcyjne plany odżywiania, które zakładają ograniczenie wielu produktów, bardzo trudno utrzymać nam przez dłuższy okres czasu zdrowy sposób odżywiania się. Co więcej, po takich dietach czujemy się zniechęceni do kolejnych prób. Zwykle dajemy się skusić na to co dla nas wygodne i co nam najlepiej smakuje. Trwała motywacja jest jednym z najbardziej pomocnych narzędzi dla osób, które starają się jeść zdrowo, dlatego warto dowiedzieć się więcej o tym, jak znaleźć inspiracje i się ich trzymać.

 

Krok pierwszy

Znajdź projekt lub program zdrowego odżywiania, który jest atrakcyjny i inspirujący dla ciebie. W Internecie można znaleźć mnóstwo planów odżywiania, z których wszystkie mają pozytywne i negatywne punkty. Klinika Mayo podkreśla znaczenie wyboru odpowiedniej diety, która pasuje do twojego stylu życia, budżetu, preferencji i harmonogramu. To może być trudne, aby znaleźć motywację do naśladowania nawet najprostszych planów w określonym czasie, ale jest bardziej prawdopodobne, aby trzymać się programu w dłuższej perspektywie, jeśli jest on dostosowany do twojej osobowości i celów.

Krok drugi

Znajdź partnera lub grupę przyjaciół, którzy stosują podobne programy i także potrzebują wsparcia w wytrwaniu. Według HelpGuide.org, dzielenie posiłków i przekąsek z innymi pomaga nam łatwiej przystosować się do modelu zdrowych zachowań i być bardziej uważnym na skład i ilości, tego co jemy. Praca z grupą wsparcia, bez względu na to, jak jest ona mała, wymaga również odpowiedzialności za wasze działania i poczucie zaangażowania.

Krok trzeci

Prowadź dziennik żywności, w którym możesz spisać cele, produkty, które spożywasz i ich ilość kalorii, dzięki temu będziesz mógł na bieżąco porównywać swoje wyniki. Mayo Clinic sugeruje, że proces zapisywania swoich celi, a następnie patrzenie na osiągnięte rezultaty może zwiększyć motywację do zdrowych zachowań. Upewnij się, że dziennik nie jest obciążeniem – pisz w nim tylko tyle, ile chcesz, a nie czuj się zobowiązany do zapisywania każdej informacji, ponieważ wtedy stanie się to przykrym obowiązkiem a nie przyjemnością. Jednak zwyczaj notowania zaledwie kilku notatek codziennie może przejść w długą drogę w kierunku zdrowego odżywiania.

Krok czwarty

Nagrodź się za dobrze wykonaną pracę. Po osiągnięciu celu lub dokonaniu szczególnie zdrowego wyboru, możesz świętować małym poczęstunkiem, który nie jest związany z jedzeniem. Commonwealth of Virginia Employee Wellness Program sugeruje wybrać sie an pedicure lub zabiegi kosmetyczne lub robić coś innego, co sprawia, że ​​czujesz się wynagrodzony i zmotywowany do dalszego działania. Nagrody związane ze zdrowiem, takie jak nowe buty do biegania lub książki kucharskie o zdrowym żywieniu, są przykładami jak wkręcić się i zachęcić do tego co robimy.

 

Motywację do zdrowego odżywiania nie jest tak trudno do osiągnąć i zrealizować, kiedy postawimy sobie jasne cele i znajdziemy bliskich, którzy będą nas wspierać. Najtrudniejszym elementem okazuje się wytrwałość, ponieważ z czasem zapominamy o naszych założeniach i marzymy, aby zjeść nasze ulubione posiłki i zbuntować się przeciw diecie. Właśnie w takich momentach niezwykle pomocny okazuje się nasz dziennik, który przypomni nam nasze cele i zmobilizuje do dalszego działania. Zdrowa dieta wcale nie jest taka straszna wystarczy podjąć zadanie!

Polecam:

apetistin ceneo I uronal revita pharm I slimica sklad