Jak ćwiczyć nie wychodząc z domu?

Jednym z najlepszych sposobów, aby schudnąć są ćwiczenia układu krążenia, które wspomogą utratę wagi i zmniejszą ryzyko rozwoju chorób związanych z nadwagą, takich jak choroby serca, udaru mózgu i cukrzycy. Według American College of Sports Medicine, nie trzeba chodzić na siłownię, aby pozostać w formie, wystarczy tylko jedna para butów.

Domowe ćwiczenia

The American Heart Association donoszą, że ćwiczenia, które możesz zrobić w domu, to wchodzenie i schodzenie po schodach, ogrodnictwo, umiarkowane prace domowe i taniec. Zdrowi dorośli potrzebują minimum 30 minut ćwiczeń dziennie. Jeśli masz napięty harmonogram, sugerowane są 10 minutowe treningi umiarkowanej intensywności, po trzy razy na dzień. Kiedy masz chwilę wolnego czasu zdecyduj się na chodzenia góra-dół po schodach lub na jogging w miejscu.

Chodzenie

Dzięki spacerowi na bieżni w domu można spalić znaczną ilość kalorii. Najnowsze badania pokazują, że osoba ważąca 80 kg może spalić od 183 do 277 kalorii podczas godzinnego spaceru. Chodzenie nie jest męczącym zajęciem, a może regulować poziom cholesterolu, zapewnić niższe ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych chorób przewlekłych. Jeśli nie posiadamy bieżni, możemy po prostu spacerować po naszej okolicy.

Skakanka

Skakanka jest jednym z najmniej kosztownych elementów sprzętu do ćwiczeń. Skacząc na skakance przez 20 minut można spalić 146 kalorii. RopeSport na swojej stronie internetowej informuje, że skakanka działa na wszystkie główne grupy mięśni w organizmie. Możesz też użyć liny, która po prostu dotyka podłogi. Oderwij się tylko o 2 centymetry od podłogi, utrzymując łokcie blisko tułowia. Jeśli dopiero zaczynasz treningi, możesz pracować maksymalnie do 10 minut dziennie w ciągu pierwszych dwóch tygodni.

Prace domowe

Nie zaniedbuj swoich codziennych obowiązków, jeśli chodzi o spalanie kalorii. Koszenie trawy, grabienie, noszenie bielizny po schodach, zmywanie, odkurzanie wszystkie te czynności pozwalają pozbywać się kalorii i pomagają w spadku masy ciała. Dietetyczka, Juliette Kellow, informuje, że 20 minut odkurzania spala około 40 kalorii. Podczas godziny spędzonej na pieleniu grządek można spalić 280 kalorii. Prasowanie przez 30 minut spala około 56 kalorii. Oglądanie telewizji przez 30 minut spala jedynie od 19 do 28 kalorii, według Harvard Health Publications, podczas gdy stojąc dokładnie przez taki sam okres czasu spalamy pomiędzy 38 a 56 kalorii. Wystarczy wstać z kanapy a już czynisz krok ku wymarzonej sylwetce.

Wysnuwa się więc jeden wniosek: nawet w domu można tracić kalorie, wystarczy tylko chcieć! Nie zapominajmy, więc o naszych domowych obowiązkach. Róbmy to co lubimy i z głową traćmy kilogramy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *