Dietetyczne wskazówki

1. Unikaj typowych błędów

Bardzo często to te najmodniejsze i najbardziej popularne diety nie przynoszą efektów. Dzieje się tak, ponieważ:

  • Podczas bycia na takiej diecie czujesz się pozbawiony energii. Wszystko dlatego, że tego typu diety zakładają zrezygnowanie z danej grupy żywności , takich jak węglowodany lub tłuszcze. Przez takie rozwiązania są po prostu niepraktyczne i niezdrowe, ponieważ nie dostarczamy organizmowi potrzebnych składników odżywczych. Kluczem do sukcesu jest, więc umiar.
  • Tracisz kilogramy, jednak nie jesteś w stanie utrzymać na dłużej danej wagi? Diety, w których tniemy kalorie, ograniczamy niektóre pokarmy czy jemy gotowe dania, działają jedynie przez krótki okres. Kiedy osiągamy nasz cel – stracenie danej ilości kilogramów, rezygnujemy z diety i wracamy do naszego poprzedniego trybu życia i odżywiania, w związku z czym ponownie zaczynamy tyć.
  • Zaraz po zakończeniu diety wydaje się nam, że szybciej przybieramy na wadze. W momencie kiedy drastycznie ograniczmy spożycie żywności, spowalnia się nasz metabolizm. Natomiast kiedy zaczynamy jeść normalnie, naturalnym ruchem jest tycie aż do okresu, w którym nasz metabolizm wróci do normy. Właśnie z tego powodu wszelkie głodówki czy posty są bardzo szkodliwe.
  • Wciąż nie udaje ci się dotrwać do końca diety? Jesteś zbyt zniechęcony by spróbować ponownie? To, że uległeś pokusie wcale nie znaczy, że cała twoja ciężka praca poszła na marne. Wielkim plusem jest sam fakt zdrowego odżywiania chociażby przez krótki okres czasu. Sporadyczne szaleństwo w jedzeniu nie zabije twoich wysiłków. Szczególnie trudne do utrzymania są diety bardzo restrykcyjne, jako że sporo łatwiej sobie odpuścić, gdy pomyśli się jak ciężko się ma.
  • Tracisz pieniądze szybciej niż kilogramy? Specjalne koktajle, posiłki czy programy są nie tylko kosztowne, ale również sporo mniej praktyczne, ponieważ nie dają długotrwałych efektów i zdrowego sposobu odchudzania.
  • Omijasz wszelkie wyjścia z domu, bo boisz się, że nie będziesz stosować się do diety? Bez skupienia się na diecie i wyznaczeniu sobie zasad bardzo trudne może okazać się zwykłe wyjście do restauracji…
  • W reklamie środku odchudzającego, który stosujesz jakaś osoba straciła 30 kg, a tobie daleko do takich wyników? Firmy dietetyczne zawsze składają dużo obietnic, jednak większość z nich jest nieprawdopodobna do spełnienia. Niestety, odchudzanie nie jest łatwe , a każdy, kto sprawia, że ​​wydaje ci się inaczej, robi ci krzywdę . Nie zniechęcaj się przez założenie sobie nierealnych celów !

2. Mniej uczucia na wodzy

Nie zawsze jemy tylko dlatego, żeby zaspokoić nasz głód. Bardzo często zdarza się, że w stresujących sytuacjach lub dla zabicia nudy sięgamy po jedzenie. Z tego powodu jemy więcej kalorii niż powinniśmy i przybywa nam kilogramów.

 

Nie należy lekceważyć znaczenia powstrzymania emocjonalnego jedzenie. Wedle badań naukowych jasno wynika, iż częstym powodem naszych zmiennych emocji jest objadanie się. Umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z naszymi problemami pomoże nam podejmować zdrowsze dla naszego organizmu decyzje.

 

Aby rozpocząć poznawanie naszych emocji, należy rozważyć co i kiedy jemy. Czy tylko jeść, gdy jesteśmy głodni, czy też zdecydować się na przekąskę podczas oglądania telewizji? Jemy, gdy jesteśmy zestresowani lub znudzeni? Kiedy czujemy się samotni? Podczas spotkania ze znajomymi?

 

Po zidentyfikowaniu swoich żywieniowych tendencji emocjonalnych, można stopniowo próbować zmieniać swoje nawyki, dzięki czemu nie będziemy przybierać na wadzę.

 

3. Zwolnij

Żyjemy w szybkim tempie, gdzie jedzenie stało się bezmyślne. Jemy w biegu, w naszym biurze, podczas pracy lub przed przed ekranem telewizora. Efektem tego  jest to, że spożywamy znacznie więcej niż potrzebujemy, często nie zdając sobie sprawy, czy naprawdę smakuje nam to, co jemy.

 

Powinniśmy przeciwdziałać temu zjawisku i przypomnieć sobie, że jedzenie to przyjemność. Możemy zdecydować się na „uważne” jedzenie, czyli starać się zwracać uwagę na to co jemy, gdzie, rozkoszować się smakiem każdego posiłku. Pamiętajmy zdrowe i przemyślane odżywianie pomoże nam schudnąć!

 

4. Skup się na warzywach, owocach i błonniku

2

Aby schudnąć, trzeba jeść mniej kalorii. Ale to wcale nie musi oznaczać, że trzeba jeść mniej jedzenia. Możesz dobierać tak produkty, które jesz, żeby zawierały odpowiednią ilość kalorii. Najważniejszy jest mądry i zdrowy wybór. Skupmy się na tym rodzaju żywności, który da nam uczucie zadowolenia i sytości, bez zbędnych dodatkowy kilogramów.

  • Owoce i warzywa – truskawki, jabłka, pomarańcze, jagody, nektarynki, śliwki, sałatki z zielonych i liściastych warzyw wszelkiego rodzaju.
  • Fasole – czarne fasole, soczewica, groch, fasola pinto, ciecierzyca. Dodawajmy je do zup, sałatek i przystawek.
  • Całe ziarna – Wypróbujmy bogate w błonnik płatki, płatki owsiane, brązowy ryż, pełnoziarniste makarony, pełnoziarniste lub wieloziarniste pieczywo, babeczki otręby lub popcorn (prażony za pomocą gorącego powietrza).

 

5. Powiedz nie podjadaniu

Większość diet jest bardzo restrykcyjna, przez co nie raz ludzie podczas bycia na nich decydują się na podjadanie. Następnie obwiniają się, że nie dali rady i że nie są wystarczająco silni. Jednak problemem nie jest ich siła woli, ale strategia odchudzania. Tego typu diety skazują nas na niepowodzenie: można się głodzić tygodniami, a następnie coś podjeść, i wszystkie nasze dotychczasowe wysiłki są zniweczone.

Aby skutecznie schudnąć i utrzymać otrzymany efekt, trzeba dowiedzieć się, jak korzystać z żywności, którą kochasz bez tycia. Dieta, która umieszcza wszystkie nasze ulubione potrawy na zakazanej liście nie będzie działać na dłuższą metę. Ostatecznie, będziesz czuć się pozbawiony energii i dalszej chęci do odchudzania. A kiedy tak się stanie, to prawdopodobnie nie skończysz na racjonalnych porcjach posiłków.

 

6. Skorzystaj z lokalnych przysmaków

Nasz sukces jest w dużej mierze uzależniony od naszego środowiska spożywczego. Droga do wygranej ze zbędnymi kilogramami prowadzi przez postawienie sobie jasnych założeń: kiedy jemy, ile jemy i jakie produkty są dostępne.

  • Zacznij dzień od śniadania. Ludzie, którzy jedzą śniadanie, wydają się być chudsi niż ci, którzy tego nie robią. Zaczynając dzień od zdrowego śniadania twój metabolizm szybciej zaczyna działać, a także pomoże ci to powstrzymać się od podjadania w ciągu dnia.
  • Decyduj się na mniejsze porcje. Jednym z najprostszych sposobów na kontrolowanie wielkości posiłków jest korzystanie z małych talerzy, misek i kubków. To sprawi wrażenie, że porcje są większe. Nie jedz w dużych miseczkach lub bezpośrednio z opakowania, ponieważ sprawia to, że trudno jest ocenić , ile się zjadło .
  • Zaplanuj swoje posiłki i przekąski z wyprzedzeniem. Dzięki temu będziesz bardziej skłonny jeść z umiarem. Zaplanowane jedzenie ma również za zadanie uniknąć podjadania, gdy nie jesteś naprawdę głodny.
  • Gotuj posiłki. Gotowanie posiłków w domu pozwala na sterowanie zarówno wielkościami porcji jak i temu co się dzieje z jedzeniem. Dania z restauracji i opakowane pokarmy zawierają zwykle dużo więcej sodu, tłuszczu i kalorii niż jedzenie gotowane w domu. Co więcej, porcje wydają się być większe.
  • Kiedy odczuwasz głód nie idź po jedzenie do sklepu spożywczego. Kiedy musisz zrobić zakupy, kupuj tylko i wyłącznie to co potrzebujesz. Stwórz listę zakupów, która pomoże ci nie kupować za dużo. Należy zachować szczególną ostrożność na końcach korytarzy i na obwodzie, gdzie zwykle sprzedają wysokokaloryczne przekąski i garmażerkę.
  • Pozbądź się z domu wszelkich kuszących produktów. W zasięgu twojego wzroku nie powinny znajdować się słodycze, przekąski i tym podobne rzeczy.
  • Staraj się pamiętać o posiłkach o regularnych porach. Ważne jest również nie jedzenie przed samym pójściem spać. Dobrym pomysłem jest ustalenie godziny, do której najpóźniej możesz jeść.

 

7. Postaw na zdrowy tryb życia

Oprócz skupieniu się na jedzeniu i na wyborach żywieniowych, warto również wspierać swoje wysiłki poprzez prowadzenie zdrowego trybu życia.

 

  • Przede wszystkim dużo snu. Według naukowców, brak snu ma bezpośredni związek z głodem, przejadaniem się i przyrostem masy ciała. Wyczerpanie także ujemnie wpływa na wzrok. Uważa się, że odpowiednią, dzienną ilością snu dla dorosłego człowieka jest 8 godzin.
  • Wyłącz telewizor. Spalasz mniej kalorii podczas oglądania telewizji niż w momencie kiedy śpisz! Jeśli po prostu nie możesz przegapić swojego ulubionego programu, zdecyduj się na trochę treningu w czasie oglądania. Wykonaj proste ćwiczenia, takie jak przysiady, jogging w miejscu, lub przy użyciu sprzętu do ćwiczeń.
  • Dużo wysiłku. Ćwiczenia są najlepszym przyjacielem dla odchudzającej się osoby. Nie tylko spalają kalorie, ale także mogą poprawić twój metabolizm. Nie masz czasu na długi trening? Badania pokazują, że trzy 10-minutowe ćwiczenia dziennie są tak samo dobre, jak jeden trening 30-minutowy. Przejdź się schodami zamiast jechać windą. Wszelki ruch pomaga.
  •  Pij więcej wody. Możesz łatwo ograniczyć dzienne spożycie kalorii, zastępując napoje gazowane, alkohol czy kawę wodą. Pragnienie może być mylone z głodem, więc przez picie wody, można uniknąć spożywania dodatkowych kalorii, a także pomoże ci w lepszym trawieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *