Alkohol i dieta?

Możesz skrupulatnie liczyć każdą kalorię, ale wystarczy jeden bogaty w kalorie napój i twoje odchudzanie nie zakończy się sukcesem. Istotne jest, aby wziąć pod uwagę ilość kalorii  nie tylko w tych produktach, które jemy, ale również skupiać się na spożywanych napojach, w tym napojach alkoholowych. Chociaż alkohol zawiera znaczną ilość kalorii, to można sobie pozwolić na picie w weekend bez wpływu na powodzenie twojej diety.

 

Wpływ alkoholu na wagę

Alkohol jest to kalorycznie bardzo gęsty napój. Posiada 7 kalorii na gram, podczas gdy białka i węglowodany zawierają tylko 4 kalorii na gram. Jedynym źródłem kalorii, które zawiera więcej kalorii niż alkohol jest tłuszcz, który ma 9 kalorii na gram. Jako że organizm przetwarza kalorie z alkoholu przed kaloriami pochodzących z innych źródeł, picie alkoholu może spowodować, że twoje ciało tymczasowo zatrzyma spalanie tłuszczu. Jednak badania podają sprzeczne informacje, m. in. takie jak ta, iż alkohol może wpłynąć na ogólną wagę. Podczas gdy niektóre badania wskazują na związek między spożyciem alkoholu i przyrost masy ciała, inne nie, a niektóre badania wskazują, że umiarkowane spożycie alkoholu może nawet spowodować utratę wagi.

Odchudzanie

Możesz schudnąć tylko wtedy, kiedy spożywać mniej kalorii niż spala twój organizm. Dowiedz się, ile kalorii organizm zazwyczaj wykorzystuje się w ciągu całego dnia. Ponieważ kwota ta jest oparta na konkretnych wyliczeniach, najlepiej użyć kalkulatora lub poprosić lekarza pierwszego kontaktu/dietetyka do dokładnego określenia tej kwoty. Kiedy już wiesz, ile kalorii dziennie wykorzystuje twój organizm, powinieneś zanalizować swoją dietę i przeprowadzić zmiany, tak aby spożywać odpowiednią ilość kalorii. Tak długo jak spożywanie alkoholu w weekend nie spowoduje przekraczania ilości kalorii, które spalamy, powinieneś być wciąż w stanie schudnąć. Jeśli napoi alkoholowych nie można umieścić na swojej granicy, należy rozważyć przejście do napojów alkoholowych o niższej kaloryczności lub wyciąć inne artykuły żywnościowe lub napoje, dzięki czemu można stworzyć deficyt kalorii .

Kalorie w napojach alkoholowych

Ilość kalorii w napojach alkoholowych może być bardzo różna. Przyjmuje się, że puszka zwykłego piwa zazwyczaj zawiera około 153 kalorii. Alkohole destylowane, takie jak wódka, gin, whisky, tequila czy bourbon, mają około 124 kalorii na porcję. Białe wino ma 121 kalorii, podczas czerwone zawiera około 125 kalorii. Należy jednak pamiętać, że kwoty te są po prostu wyliczeniami średnimi. Warto zawsze sprawdzać etykietę na butelce, gdzie znajdziemy konkretną ilość kalorii. Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę ilość kalorii również napoi, które dodajesz do alkoholu, kiedy przygotowywujesz drinki.

Odżywianie i ćwiczenia

Podczas tworzenia deficytu kalorii trzeba pamiętać, że prawidłowe odżywianie jest również bardzo ważne. Nie rezygnuj z niezbędnych witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Decyduj się na spożywanie napojów alkoholowych w weekend. Jeżeli chcesz uzyskać deficyt kalorii warto rozważyć zwiększenie ilości ćwiczeń na dzień. Pozwoli to na osiągnięcie większej liczby kalorii spalanych przez organizm w ciągu dnia, dzięki czemu można jeść wystarczająco dużo pokarmów bogatych w składniki odżywcze. Skup się na spełnianiu swoich potrzeb żywieniowych, nie piciu napojów alkoholowych i ciągłym utrzymywaniu deficytu kalorii.

Przemyślenia

Badania opublikowane w „American Journal of Epidemiology” sugerują, że spożywanie alkoholu może również odgrywać rolę w przyroście twoich kilogramów. Naukowcy R.A. Breslow i B.A. Smothers zbadali zwyczaje picia i wagi 37000 niepalących i stwierdzili, że te osoby, które spożywały niewielkie ilości alkoholu, w ciągu tygodnia miały najniższy wskaźnik przyrostu masy ciała, podczas gdy te, które upijały się raz w tygodniu miały najwyższy wskaźnik masy ciała. Biorąc pod uwagę te badania, okazuje się korzystne, aby wypić jeden lub dwa kieliszki kilka razy w tygodniu. Pewne jest także, iż spożywanie dużych ilości alkoholu nie pomoże nam schudnąć, a wręcz przeciwnie spowoduje przybywanie dodatkowych kilogramów.

Uwaga!

Picie alkoholu często obniża zahamowania ludzi. Chociaż może być stosunkowo łatwo powiedzieć „nie” słodkim pokarmom na trzeźwo, to może okazać się to o wiele trudniejszym zadaniem będąc pod wpływem alkoholu. W związku z tym, należy unikać picia alkoholu w miejscach, gdzie niezdrowa żywności jest łatwo dostępna. Jeśli nie jest to możliwe, warto poprosić osobę, która wie o twojej diecie, aby pomogła ci uniknąć spożywania tego typu produktów.

Alkohol i dieta? Łączyć czy nie? Nasza odpowiedź to i tak i nie. Warto wypić od czasu do czasu jeden kieliszek choćby dla przyjemności czy lepszego trawienia. Jednak szczególnie podczas diety należy zapomnieć o upijaniu się i spożywaniu dużych ilości alkoholu. Jak już było wspominane w tym artykule alkohol jest niezwykle kaloryczny i jego duże ilości utrudniają tracenie kilogramów, a nie ułatwiają. Jak zwykle najważniejszy jest zdrowy rozsądek i umiar. Mając to wszystko na uwadze, na pewno świetnie poradzisz sobie  z kwestią alkoholu podczas bycia na diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *